1OOO mil ČeskoSlovenských

18. 06. 2019 16:58, Bazala Marián, 6 komentárov

Nás, veteránistov, je veľa druhov.

2-3568.jpg

Jedni svojich krásavcov leštia a leštia, sem-tam ich vyvetrajú na nejakej miestnej akcii, ďalší sa neboja a vyrazia na viacdňovú súťaž aj za hranice svojho okresu, kde sa chvália svojimi železnými miláčikmi, po večeroch spomínajú, ako sa na nich natrápili.

2-1916.jpg

Ale pozor, nájde sa aj skupinka 110 bláznov, ktorí vyrazia aj za hranice svojho štátu a absolvujú 1000 míľ po cestách a necestách. Títo blázni sa na piaty deň vracajú do svojich domov celí zbití, ustatí, ale plní adrenalínových zážitkov.

2-3222.jpg

 

A túto presne trafenú skupinku som už druhý rok sprevádzal a fotil cestou-necestou, Českom a Slovenskom.

 

2-1818.jpg

 

Všetko sa začalo v roku 1933, keď sa išiel prvý podnik 1000 míľ československých.

 

2-1791.jpg


Tohtoročný podnik určený pre pravých sportsmenov sa začal v stredu. Viac ako 100 starčekov zaplnilo Opletalovu ulicu v Prahe pred Českým autoklubom.

1-0043.jpg

Autá sa radili do štvorstupov presne podľa štartovných čísel, aby skoro ráno mohli v presne stanovenom čase vyraziť na trať. Ale ešte predtým musela prebehnúť zaujímavá slávnosť v novootvorenom múzeu Praga v Zbuzanoch.

1-0290.jpg

Nie, nepredstavoval sa tam žiadny nový zrenovovaný železný skvost, ale bola tam veteránska svadba. Ženích Franta Bauer nosil obrúčku 3 roky v saku a bál sa osloviť nevestu, aby neušla.

1-1350.jpg

Tu pred 200 prítomnými učastníkmi by asi neušla, tak bola svadba so všetkým, čo k tomu patrí.

1-1401.jpg

Bola aj oddávajúca starostka, obrúčky, svedkovia, prvá pusa a hlavne trojposchodová torta.

1-1508.jpg

Tak prológ v krásnom múzeu, o ktorého renovácie a znovuotvorenie sa postaral Slovák Karel Pavlů, máme za sebou.

1-1721.jpg

Tento večer sa podaril.

1-1695.jpg

Po 21. hod. nás vezú autobusmi do hotelov, lebo ráno o 6:00 je štart.
V noci pred štartom pršalo, aspoň na chvíľku bol pokoj od hnusného tepla. Ranný pohlaď z balkóna Českého autoklubu na krásne zoradené autá je úchvatný, skoro ako v roku 1934, keď boli prvé preteky 1000 mil.

2-1833.jpg

Je 6:00, štartujú prvé autá.

2-1966.jpg

Vyrážajú na trať, ktorá vedie po cestách 1., 2. a hlavne 3. triedy. Presne kopíruje trasu z minulosti. Cestičky hlavne na Vysočine sú krásne, ale pozor, každý účastník má stanovený presný čas prejazdu v časovej kontrole.

2-2723.jpg

Niekto stíha a má čas aj na 5-minútového šlofíka, ako Jaro Petran so šumnou navigátorkou.

2-2696.jpg

Veru, je čo závidieť. Niekto nestíha a dostáva trestné body.

1-0089.jpg

Obed máme U Nedbalků v Ostrovačiciach, kde bol aj obed v roku 1935.

2-2731.jpg

Vonia starou atmosférou. Naobedovaní sadáme a ideme smer ďalší adrenalínový zážitok.

2-2790.jpg

Jazdíme po trati starého brnianskeho okruhu s Farinovou zákrutou, mierime do depa.

2-2879.jpg

Tu je zvláštna skúška, výmena kolesa na čas. Hádajte aký bol najlepší čas! ... 7 sekúnd, jo vole!!!

V tomto čase posádka stihla zdvihnúť auto, odskrutkovať centrálnu maticu, vybrať koleso, položiť ho na zem, nahodiť koleso, dotiahnuť koleso a spustiť auto na zem. Na parádu, veru, 7sek.!! Zo Slovákov bola najlepšia posádka veľkej Lagondy V 12 s pilotom Bystríkom Berthotym, ktorá to stihla za 14 sek.

2-3251.jpg

Úctyhodný výkon. Normálny čas bol tak okolo minúty až dvoch!!  Jarino to stihol za minutu a kusok!! 

2-3310.jpg

Šikula!!   Celí spotení a zamastení letia účastníci cez starodávnu colnicu v Lanžhote do Bratislavy, kde na nich čaká v cieli rampa a dlho očakávaná odmena, pohárik šampanského.

2-3409.jpg

Hurá, kde je sprcha? Máme hodinku času na oddych a ide sa na večernú slávnosť a rozpravu do Pálffyho paláca.

2-4485.jpg

Zjeme čo sa dá, pokocháme sa krásnym prostredím a prírodnou klimatizáciou v podzemí.

2-4352.jpg

Na záver si vypočujeme, čo nám pripravili na ďalší deň šikovní slovenskí usporiadatelia s ich náčelníkom Šimonom Hulkom.

1-1226.jpg


V piatok je pred nami trasa Bratislava - Piešťany - Baba - Bratislava.

3-4796.jpg


Neviem, ako sa to Šimonovi podarilo, ale Baba bola pre nás zavretá na 3 hodiny a mohli sme sa na nej vyblázniť, ale to až poobede.

3-7348.jpg

Najprv sme si museli vychutnať krásne dedinky po ceste do Piešťan, prebehnúť po kúpeľnej pešej zóne, zhltnúť obed, o 13-tej je štart prvej Aerovky.

2-3437.jpg

Štartuje sa v 30-sek. intervaloch, tak za hodinku sú všetci na trati, smer Baba.

3-5961.jpg

Ideme sa vyblázniť, nie na krásnej, poctivej bielučkej teplej 36,6-st. babe, ale na čiernej Babe, s asfaltom rozpáleným na 50st.

3-6384.jpg

Ide sa jazda pravidelnosti. Vyhráva ten, kto má menší rozdiel času medzi oboma jazdami.

3-6586.jpg

Najmenší rozdiel sa najlepšie dosiahne, keď sa pôjde na plný plyn. Chalani za volantmi vedeli, kde na nich budem číhať s foťákom.

3-6692.jpg

Bola to prvá prudká ľavá zákruta, tam mohli ukázať šoférske umenie. Mnohým starčekom chytili sadze vo výfuku, jazdci zabudli na brzdy, kolesá pišťali viac, ako spolujazdci. Skrátka, bola zábava a bolo čo fotiť..

3-6576.jpg

Druhý prejazd bol podobný.

3-6722.jpg

Hurá, je tu cieľ a cez Malacky smer Bratislava.

3-6834.jpg

Konečne. 

2-3364.jpg

Rampa a pohárik šampanského.

2-3493.jpg

Hodinka na oddych a je tu slávnostná večera a rozprava pred poslednou etapou.

2-3464.jpg

Situácia sa opakuje.

2-4242.jpg

Štart skoro ráno a po rozpálených dedinských cestičkách smer Národné technické múzeum Praha.

2-2090.jpg

Absolvovať trasu v normálnom aute je tiež fuška, ale čo tak natlačený v sardinkovej krabičke Bugatti 13 z roku 1929, ako Jakub Stauch, to už je vážne bláznovstvo!!

2-2160.jpg

Ale Kubo a jeho navigátorka vydržali!!!

3-5410.jpg

Aby to nebolo ľahké, prišla ešte poriadna búrka a kabriolety bez striech sa menia na vane plné vody!!

3-6254.jpg

Bŕŕŕ, ale cieľ je blízko, tak vydržali!!

3-6079.jpg

Po 17-tej sú účastníci, ktorým vydržali stroje, utrmácaní, spotení a vyšťavení, konečne šťastní v cieli.

2-3963.jpg

Zostáva vyhlásiť najlepších. A kto vyhral?

2-3872.jpg

Všetci, ktorí sa dotrmácali do cieľa!!!

2-4024.jpg

Zúčastniť sa takejto akcie, na to treba mať silu, odvahu, výborné autá a hlavne, vydržať a preskákať všetky nástrahy.

2-3650.jpg

Vyhrali všetci, ale predsa treba vyzdvihnúť jedného Košičana na prekrásnom Mercedese Benz 500 K z roku 1935.

3-5244.jpg

Tento úžasný technický skvost bol druhý v jazde pravidelnosti na Babe, keď mal rozdiel medzi oboma jazdami len 0,37sek. Okrem toho získal aj prestížny pohár v CONCOURSd´ ELEGANCE za jedno z troch najkrajších vozidiel podujatia.

2-3111.jpg

Gratulujem, Martin Neubeller!

Ps.: Martin je z Košíc a domov to mal spolu s chlapcami z Michaloviec a Prešova ďalších 700 km.

2-3160.jpg

Ani neviem spočítať, koľko to bolo km. Veru, veľa!!! Gratulujem, ste frajeri!!!

 

Diskusia k článku

pridať komentár
Meno*:
Email*:
Text:
emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon 
 * nepovinné údaje
Autor: Rasťo MAHDAL
Dátum: 21. 6. 2019 o 15:19
Ale, "aspoň" rád (!) budem zdieľať...,❣️❣️❣️
Autor: Marian Rajnoha
Dátum: 20. 6. 2019 o 22:16
Maroško?si nezmar?ako to všetko stíhaš a ešte aj pracuješ....?ale vôbec sa nečudujem-je to tvoje oblúbene povolanie, okrem iného...Krásne zaberi spojené s komentárom nemajú chybu-klobúk dole a účastníkom patrí veľká vďaka-vôňa benzínu a srdce k motorizmu zvíťazi!!!Ahojte páni-snad na budúce!?
Autor: hela
Dátum: 19. 6. 2019 o 15:17
Fotky - klasika - super a v písaní sa Maroško neustále zlepšuješ.
Autor: Žaba
Dátum: 19. 6. 2019 o 9:15
Maroš musím Ťa pochváliť aj za komentár a samozrejme za krásne foto.
Autor: juraj
Dátum: 19. 6. 2019 o 0:10
Toto je jediný spôsob ako si opäť prejsť slávne preteky a stretnúť sa s priateľmi.
Bez Mariana by sa to už nikdy nedalo vidieť...!!!!
Vďaka,
Ja som rád , že som bol chvílu pri tom-
Juraj
Autor: Ing.Viliam Miklík
Dátum: 18. 6. 2019 o 21:59
Maroš,
Teba nie je možné nepochváliť. Ako vždy sú pekné zábery, vystihnutý duch pretekov, ako aj komentár .......

Ďakujem za všetkých, ktorí sa nemohli zúčastniť.

Viliam