Grossglockner 3798m.

05. 09. 2010 17:38, Bazala Marián, 7 komentárov

Výlet pod najvyšší kopec Rakúska bol plný zaujímavých zážitkov. Večer pred výjazdom nám moja rosnička, Miro Kopecký, predpovedal dobré počasie len do 12 hodiny.

Ani spachtoš Pištík nereptal, keď som začal o 05 halabušiť. Bez raňajok sme vyrazili o 06 hod. zo Schladmingu. Šiel som prvý. Skratkou . Klasicky som len 2 krát zablúdil. O 08 hod. sme boli pred poslednou pumpou pod kopcom. Pumpárka ešte spala. Nuž čo, Pištová motorka potrebovala cecať, tak sme obetovali drahocenných 15 minút pekného počasia.

Nádrže plné, tak vzhúru do nebies. Ešte zaplatiť mýto 26€ a som hrdý majiteľ cennej nálepky. Pred O9 hod. sme sa vyštverali asi do výšky 2200 m . Klasicky, občerstvenie zavreté. Znova padlo drahocenných15 minút, aspoň si TR 3 oddýchol. Po kávičke s výhľadom na vysokohorské kravy Milky,

sme pokračovali na najvyšší bod cesty, plošinu Edelweisspitze 2571m. Úspešne sme ho absolvovali.

Tak a je pred nami ospevovaná vyhliadka na ľadovec Franz Jozef .

Mňa sklamala. Na prekrásnom mieste nad ľadovcom sa týči chatka zakrytá poschodovým parkoviskom pre autá, hotový Aupark.

Tam, kde mal byť postavený Grossglockner, tak tam boli len oblaky.

Zlé počasie sa nenávratne blížilo, preto som sa nezdržoval spomalením a až zastavením pre fotenie. Fotil som za jazdy.

Z TR sa dobre fotí. Má veľký výrez na dverách. Canonnom som fotil len tak na slepo, lebo cez hľadáčik sa to skrátka za jazdy nedá .

Pre tých menej chápavých, zrkadlovky nemajú vzadu živý náhľad, tam kukáte do malej dierky- hľadáčiku, ktoré vy na svojich kompaktoch nemáte. Tak som fotil všeličo naokolo.

Po skončení úlohy v TV relácii Snívajte s Pištikom sme zažili ešte 9 minút bez dažďa.

Mirová predpoveď sa naplnila. Škoda. Obloha sa zatiahla hustými mrakmi a vyhnala nás dole z kopca.

A pršalo celú cestu až do Schladmingu.

Diskusia k článku

pridať komentár
Meno*:
Email*:
Text:
emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon
 * nepovinné údaje
Autor: Samo
Dátum: 22. 6. 2019 o 16:27
Pred 41 rokmi, keď som tam bol, tak Pasterský íadovec bol 3x vätší.Bol som Aj na Glockneru.Za 12 hod. hore-dole z Fanz Josef hohe.
Autor: beata Chrienová
Dátum: 28. 9. 2010 o 19:36
Majko, vytrepali sme sa na toto miesto v roku pána 1991 na červenom Oltcite s banskobystrickou značkou, okrem zásob piva, jedla a 4 dospelých nadšencov sme mali aj dva páry skialpinist. lyží, na ktorých sme si až!!! raz vyšlapali kopec, zviezli sme sa , odfotili si nás Japonci a pekný deň bol za nami. Pod Grossglockner sme sa po vlastných dostali z onoho parkoviska cez ľadovec , aby sme pár desiatok m pod vrcholom vzdali výstup. Bea
Autor: Jozef
Dátum: 16. 9. 2010 o 9:39
Zdravím Vás,
bol som tam s chrobákom 1965, o dva roky sa chystám
s busom na Grossglocknertreffen http://www.bullitreffen.at/
Jozef
Autor: Žabka
Dátum: 6. 9. 2010 o 17:24
Žabka bola na tom veľkom rakúskom kopci už dávno.A Peťka tudor nezrazí,ale hore kopcom potlačí.Maroš gratulujem,sú to pekné zábery.Žabka.
Autor: Marián
Dátum: 6. 9. 2010 o 10:36
Rihay Peter je náruživý cyklista, preto ten pohľad na nás motoristov, ktorí zapriahnu kone pod kapotou a nie svoje nohy. Obdivujem jeho výkonnosť..... Je pravidelný učastník majstrovstiev Sveta cyklistov veteránov v Sant Johane. Preteká už 52 sezónu. Z Pieštan do Nitry cez Havran prífujazdí skorej ako zelený Tudor... Peto drž sa, nech ta niekde nezrazíme...
Autor: rihay peter
Dátum: 6. 9. 2010 o 9:51
Marián, vyviesť si na kopec zadok v mot. prostriedku dokáže hoci kto. Ale skús to na bicykli, ako ja. Spravil som to za 1:19:00 hod ,ako 64 ročný tiež "veterán". A dole som to jazdil miestami 90-kou !

peter
Autor: anna
Dátum: 5. 9. 2010 o 21:17
je to bomba škoda že som tam nebola s vami fotky sú prenádherné a počasie ste mali dosť dobré na alpy